Dar nenuslūgus J. Strausso operetės „Šikšnosparnis“ premjeros karštinei, Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras jau ruošiasi didiesiems pavasario įvykiams. Iš karto po Naujųjų, sausio 8 d., baleto trupė pradėjo repetuoti Giedriaus Kuprevičiaus baletą „Čiurlionis“, kurio premjera numatyta gegužės 24 d. O vakar, sausio 29–ąją, operos solistai susirinko į pirmąją Richardo Wagnerio operos „Lohengrinas“ repeticiją su statytojais. Šios operos premjera įvyks kovo 22 d.
Šiedu nauji spektakliai papildys įvairų ir intensyvų LNOBT repertuarą, kuriame šį sezoną – 15 operų, 3 operetės, 20 baletų ir 7 koncertai. Taigi iki paskutinio sezono taško, trečiosios baleto „Čiurlionis“ premjeros gegužės 26–ąją, teatro didžiojoje ir kamerinėje scenose įvyks 153 renginiai.
Repetuoti operą „Lohengrinas“ antradienį pradėjo ir LNOBT orkestras. Pasak pagrindinio šio spektaklio dirigento ir LNOBT Muzikos vadovo Roberto Šerveniko, Richardo Wagnerio muzika reikalauja ypatingo orkestro susitelkimo, be to, ir apimties požiūriu „Lohengrinas“ – didelė opera. R. Šervenikas šio kompozitoriaus veikalą diriguos pirmą kartą.
Tuo tarpu spektaklio režisierius, Andrejas Žagaras iš Latvijos, statytojo karjerą 2003 metais kaip tik ir pradėjo, savo vadovaujamoje Latvijos nacionalinėje operoje inscenizuodamas R. Wagnerio „Skrajojantį olandą“. Pasak A. Žagaro, lemtingas sutapimas, kad lygiai po 10 metų, sukūręs jau 17–os operų pastatymus, Vilniuje jis vėl grįžta prie R. Wagnerio, o apskritai šiais metais jo laukia net 4 šio kompozitoriaus operų pastatymai Vilniuje, Bratislavoje (LNOBT „Lohengrinas“ yra koprodukcija su Slovakijos nacionaliniu teatru), Maskvoje ir Prahoje.
Režisierius labai džiaugiasi, galėdamas dirbti, tad ir ilgiau pabūti Vilniuje, kur, pasak A. Žagaro, jaučiasi lyg namie: „Latviai ir lietuviai – esame labai panašūs“. Į Vilnių ir Kauną operos režisierius atvykdavo dar studijų laikais (jis – buvęs kino ir dramos aktorius), pamatyti Eimunto Nekrošiaus, Jono Vaitkaus spektaklių, vėliau domėjosi Oskaro Koršunovo, Gintaro Varno pastatymais, žinoma, visuomet domino ir lietuvių opera.
Pojūtį „lyg namie“ stiprina ir tai, jog A. Žagaras puikiai pažįsta lietuvių dainininkus, kurių ne vienas yra dainavęs Rygoje. Tai pagrindinį Elzos vaidmenį rengianti Sandra Janušaitė, Latvijoje ne kartą dainavusi Madam Baterflai, taip pat – Inesa Linaburgytė (Ortrūda). Lohengrino vaidmenį repetuoja Vytautas Kurnickas ir patyręs R. Wagnerio atlikėjas iš Vokietijos Ferdinandas von Bothmeris, kurio balsas, pasak režisieriaus, tobulai dera su S. Janušaitės balsu: „Turėsime puikią porą“. Spektaklyje taip pat dainuos Dainius Stumbras, Egidijus Dauskurdis ir kiti solistai.
Kas naujesnio baleto scenoje? Sausio 8–24 d. vyko pirmasis baleto „Čiurlionis“ repeticijų etapas. Spektaklio choreografas Robertas Bondara (Lenkija) atrinko vaidmenų atlikėjus ir pradėjo intensyvų darbą su solistais ir kordebaletu. „Čiurlionis“ bus šiuolaikinės estetikos spektaklis – bus šokama be puantų ir pan. Pagrindinius Čiurlionio ir jo žmonos Sofijos vaidmenis rengia Greta Gylytė, Olga Konošenko, Anastasija Čumakova ir Inga Cibulskytė bei Martynas Rimeikis, Marius Miliauskas ir Eligijus Butkus.
Sausį dvi pirmąsias „Čiurlionio“ repeticijas surengė ir R. Šerveniko vadovaujamas teatro orkestras, kad kompozitorius Giedrius Kuprevičius turėtų laiko neišvengiamoms statant visiškai naują kūrinį korektūroms. Orkestras prie intensyvių „Čiurlionio“ repeticijų grįš po „Lohengrino“ premjeros kovą ir „Richardo Wagnerio savaitės“ balandį, kai visi teatro meniniai ir techniniai pajėgumai bus sutelkti į „Čiurlionio“ premjerą. O baleto trupė šiuo metu tobulina techninį meistriškumą baleto pedagogo Richardo D’Altono iš Hiustono (JAV) pamokose.
Martyno Aleksos nuotraukose – „Lohengrino“ repeticija: režisierius Andrejs Žagars, solistai Sandra Janušaitė ir Ferdinand von Bothmer, režisieriaus padėjėjas Gediminas Šeduikis.