„Bus daug veiksmo, ko mažiausiai tikėjomės“, – sako solistė Regina Šilinskaitė apie šiuo metu Nacionaliniame operos ir baleto teatre repetuojamą Giuseppe’s Verdi operą „Ernani“. „Jei pažiūrėtume įvairių „Ernani“ pastatymų įrašus, pamatytume, kad visur statika – beveik koncertinė muzika, gražūs chorai. Aš labai džiaugiuosi, kad pas mus bus tikras teatras.“
Dvi intensyvių repeticijų savaitės su spektaklio režisieriumi Jeanu-Claude’u Berutti solistams Sandrai Janušaitei, R. Šilinskaitei, Liudui Norvaišui, Tadui Girininkui, Audriui Rubežiui, Arūnui Malikėnui, Laurai Zigmantaitei, Egidijui Dauskurdžiui, Eugenijui Chrebtovui, Vaidui Vyšniauskui ir daugeliui kitų dainininkų padėjo sėkmingai „prisijaukinti“ G. Verdi operos ir Victoro Hugo dramos „Ernani“ personažus.
Atlikėjai ne tik tobulina savo vokalines partijas, padedami spektaklio muzikos vadovo, charizmatiškojo Giampaolo Bisanti, bet ir, pasak R. Šilinskaitės, į repeticijas ateina pasiskaitę V. Hugo dramą. Mat režisierius labiau remiasi literatūriniu operos pirmavaizdžiu, nei libretu. O sceninės repeticijos pradedamos, pirmiausia prie fortepijono atlikus tą ištrauką, kuri netrukus bus vaidinama.
Jūratė Sodytė, režisieriaus asistentė: „J.-C. Berutti pradeda dirbti nuo muzikos ir žodžio analizės ir tik tada – į sceną. Iš žodžių išauginamas didelis veiksmas. Imponuoja, kad kiekviena personažo reakcija labai pagrįsta. Tai suteikia tikroviškumo. Kiekvienas niuansas veda į visumą. Didelis talentas matyti visą spektrą: žvelgti ir platyn, ir gilyn.“
Spektaklio muzikos vadovui G. Bisanti asistuojantis jaunas lietuvių dirigentas Dainius Pavilionis teigia, kad „Ernani“ – labai sudėtinga opera, galbūt dėl to ir gana retai pasaulyje statoma. „Pas mus žmonės įpratę gražia muzika vadinti tą, kurią žino mintinai. „Ernani“ arijos nėra žinomos plačiai publikai, tačiau muzika išties yra labai graži, melodinga, išraiškinga. Operos chorus mielai dainuoja net saviveikliniai kolektyvai – tokie jie yra populiarūs. Tačiau jei „Traviatą“, „Rigoletą“ galėtume jau net vadinti populiariosios kultūros dalimi, tai „Ernani“, žinoma, tokia nėra.“
„Solistų arijos sudėtingos – plataus diapazono, yra labai žemų ir aukštų natų. Ne kiekvienas solistas valdo visą diapazoną“, – sako LNOBT debiutuojantis, tačiau Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre vyriausiuoju dirigentu dirbantis D. Pavilionis. – „Mes turėsime keletą solistų sudėčių, tad ir spektaklis kaskat įgaus kitokių spalvų. Pavyzdžiui, Elvyros partiją ruošiančios S. Janušaitė ir Sigutė Stonytė – skirtingos sceninės individualybės.“
Sandra Janušaitė patvirtina, kad „Ernani“ – sudėtinga opera, o Elvyros partijoje ir pačiame charakteryje yra ir lyrinių, ir ryškių dramatinių spalvų: „net Dezdemoną man lengviau dainuoti nei Elvyrą“.
S. Janušaitei antrina ir Liudas Norvaišas, rengiantis pagyvenusio, bet įtakingo Elvyros gerbėjo Silvos vaidmenį: „Visiems pagrindinių vaidmenų atlikėjams yra ką veikti. Čia yra keturi lygiagretūs pagal svarbą personažai ir partijos: Ernani, Elvyra, Don Karlas ir Silva. Juk pagrindinis konfliktas vyksta tarp jų – tai savotiškas meilės keturkampis.“
Tuo tarpu Ernanio vaidmenį repetuojantis Audrius Rubežius dar ieško rakto savo personažui: „Kokio velnio jis pabaigoje nusižudo, išgirdęs rago garsą? Kad buvo toks susitarimas su Silva? Gyventų sau laimingas su Elvyra, bet ne. Keistas garbės supratimas. Reikės dar paskaityti V. Hugo“
G. Verdi operos „Ernani“ premjera – rugsėjo 14 d. LNOBT.