Pradžia
en

LNOBT skelbia intriguojantį kvietimą jauniems Europos režisieriams

LNOBT skelbia intriguojantį kvietimą jauniems Europos režisieriams

Vienas Europos teatrų lyderių – Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras (LNOBT) – suteikia išskirtinę galimybę jauniems režisieriams bei jų kūrybinėms komandoms ir skelbia konkursą prancūzų muzikos šedevro – Jacques’o Offenbacho operos „Hofmano istorijos“ režisūrinei koncepcijai sukurti. Spektaklio premjera numatyta 2022–2023 m. teatro sezone. Konkurse kviečiami dalyvauti jaunieji kūrėjai iki 40 metų amžiaus, o pastatymo realizacijai skirtas ambicingas biudžetas, garantuojantis ypatingą kokybę ir profesionalumą.

Jaunimui – per mažai galimybių

Pasaulyje unikalus konkursas – pirmasis tokio masto LNOBT projektas, orientuotas į talentingų Europos jaunųjų kūrėjų paiešką ir ženkliai prisidedantis prie išskirtinės jaunimo kultūros politikos formavimo. Konkursas suteikia galimybę jauniems režisieriams būti matomiems ir pripažintiems Europos mastu, dirbti su aukščiausio meistriškumo profesionalais: pasaulyje pripažintu dirigentu, LNOBT Operos meno vadovu bei spektaklio muzikos vadovu Sesto Quatrini, puikiais solistais, teatro simfoniniu orkestru.

„Teatras laukia konkurso dalyvių, kuriems suteiks profesionalią pagalbą žingsnis po žingsnio realizuojant idėjas“, – tvirtina S. Quatrini, neabejojantis projekto sėkme.

„Mūsų teatro komanda atvira kūrybinėms idėjoms, ir šis konkursas – geriausias to įrodymas. Paprastai visi deklaruoja dėmesį jauniems kūrėjams, bet pasaulyje tokių didelių platformų jiems atsiskleisti trūksta, jos vyksta mažesnėmis formomis, ir įdomiems žmonėms ne visada nusišypso galimybė kurti teatruose, gauti didelius užsakymus, – konstatuoja LNOBT generalinis direktorius Jonas Sakalauskas. – Bet aš tikiu, kad tai yra sėkmės raktas, kuris tikrai praturtins mūsų teatro repertuarą ir premjerų specifiką. Pasaulis keičiasi neregėtai dideliu greičiu, turime eiti kartu su tendencijomis. Tikiu, kad šis konkursas bus kelrodė žvaigždė ir kitiems teatrams.“

Jis džiaugiasi, kad LNOBT yra atviro teatro ambasadorius, o Vilniaus miestas – nuostabi vieta naujų kūrybinių idėjų pasireiškimui, kurioje jaučiama didžiulė pagarba kuriančiam žmogui.

Tikisi fantazijos ir gylio

Konkurso dalyviai kviečiami teikti paraiškas ir iki 2022 metų kovo 31 d. pristatyti savo menines koncepcijas, pagrįstas naujausia J. Offenbacho operos „Hofmano istorijos“ redakcija, kurią sudarė Michaelis Kaye’as ir Jeanas Christophe’as Keckas (Schott Edition). Trys geriausi darbai, išrinkti tarptautinės žiuri, vadovaujamos LNOBT meno vadovo S. Quatrini, bus viešai pristatyti tarptautinei žiuri ir balsavimo teisę turinčiai publikai 2022 m. gegužės 15 d. Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre.

LNOBT, pateikdamas šį intriguojantį pasiūlymą tarptautinėje jaunų režisierių rinkoje, kelia reikalavimus produkcijos kokybei ir kūrėjų komandos profesionalumui, patirčiai operos ar dramos teatro sferoje:  „Operos žanras, jos kalba yra sudėtinga ir specifinė, tad bent minimalus jos supratimas ir pastatymo eigos, repeticijų, biudžeto valdymo išmanymas, manau, yra būtinas“, – teigia S. Quatrini.

Jam antrina ir LNOBT prodiuseris Artūras Alenskas: „Mūsų teatras neturėtų būti pradžiamokslio įstaiga. Jo repertuaro afišose LNOBT repertuaro afiša solidi pasaulyje garsiais vardais ir bendrais pastatymais su žymiais užsienio teatrais, tad būti čia – puiki galimybė”, – tvirtina A. Alenskas, išreikšdamas įdomių, novatoriškų ir netikėtų sprendimų lūkestį.

S. Quatrini taip pat tikisi „rizikos, spalvų, šiuolaikiškos teatro vizijos, meninės koncepcijos, kuri yra daugiau nei vien tik operos pristatymas“. „Noriu būti nustebintas lakios dalyvių fantazijos ir gylio“, – viliasi jis ir teigia esąs atviras bet kokiems pasiūlymams bei idėjoms.

Dirbs su pripažintais kolegomis

Kalbėdamas apie projektą, LNOBT generalinis direktorius J. Sakalauskas tikisi novatoriškumo ir netikėtumo: „Man atrodo, kad netradicinės mintys, naujų žmonių, idėjų paieška ir klaidų rizika – tai tas procesas ir ta pridėtinė vertė, kurią turėtume kurti. Stebėdamas pasaulio operos teatrų rinką, dažnai matau, kad tampame operos verslo atstovais, besirenkančiais kuo žymesnius vardus ir daugiausiai apdovanojimų turinčius pastatymus. Tai yra nuostabu, bet vis tik labai trūksta netikėto kūrybinio kampo, kuris leistų teatrui būti truputį mažiau prognozuojamam gerąja to žodžio prasme“, – įsitikinęs J. Sakalauskas.

LNOBT generalinio direktoriaus pavaduotoja, Meninės veiklos departamento vadovė Jurgita Skiotytė-Norvaišienė taip pat tiki projekto sėkme ir ypatingu patrauklumu konkurso dalyviams: „Mūsų teatras atviras naujovėms, tad laimėjusi kūrybinė komanda tikrai galės sau leisti labai daug. Režisieriai, dirbę šiame teatre, vienareikšmiškai patvirtintų, kad jų fantazija čia neblokuojama, idėjų įgyvendinimui ieškoma palankiausių sprendimų. Jie turi laisvę kurti, galimybę pasirinkti atlikėjus. Man atrodo,  tai turėtų būti labai patrauklu“, – svarsto ji.

„Laimėtojas turės galimybę inscenizuoti šedevrą svarbiame teatre, tam suteikiamas didelis biudžetas. Be to, tai galimybė dirbti su manimi – dirigentu, turinčiu tarptautinį pripažinimą. Jei toks konkursas nepatirs sėkmės, vadinasi, teatro ir režisierių pasaulis turės iš naujo permąstyti savo modelius. Mes sukūrėme galimybę jaunimui“, – tvirtina S. Quatrini.

LNOBT generalinis direktorius J. Sakalauskas neabejoja, kad konkurso dalyvių laukia ir Lietuvos publika, nusiteikusi naujovėms, kokybei ir aukštajam menui.

DALYVIO ANKETA

Parengė Ingrida Milašiūtė