success Galima peržiūrėti krepšelį
Pradžia
en
{{cart.item_count}}

Tuščias krepšelis

Krepšelis

Kristīne Opolais: „Man patinka mirti scenoje“

Koncerto Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre išvakarėse su žurnalistais susitikusi garsi latvių operos primadona Kristīne Opolais sakė, jog mėgsta scenoje įkūnyti tragiškas, stiprias herojes, o ypač – G. Puccini operose, mat šio kompozitoriaus muzikoje solistui paliekama daug laisvės: „Kiekvieną vakarą tą pačią operą galima atlikti vis kitaip. Mėgstu stiprias emocijas, tragizmą, scenoje mirti man patinka.“

Spalio 7 d. Vilniuje Kristīne Opolais taip pat dainuos arijas iš Giacomo Puccini operų („Madam Baterflai“, „Manon Lesko“). Ne veltui Amerikoje, kur ji dabar daug dirba, latvių primadona vadinama pagrindiniu šių dienų Puccini sopranu. Jos pasirodymų Niujorko „Metropolitan Opera“ teatre grafikas sudarytas iki 2022 metų, o šį sezoną greta spektaklių ji pasirodys dviejuose svarbiuose „Metropolitan Opera“ koncertuose, kur scena dalinsis su Elīna Garanča, Anna Netrebko, Renée Fleming.

Vilniuje solistė taip pat dainuos arijas iš Giuseppe’s Verdi operų „Aida“ ir „Otelas“ bei soprano aukso fondui priklausančias arijas iš Arrigo Boito „Mefistofelio“ ir Alfredo Catalani operos „La Wally“. Beje, „Aidą“ vasarą Opolais dainavo Tanglvudo festivalyje (JAV) drauge su Violeta Urmana – „viena iš pačių nuostabiausių mano girdėtų Aidų“, kuri šį kartą įkūnijo Amneris. Pasak Opolais, ją pakerėjo Violetos šiluma, geranoriškumas, o kartu su antrosiomis pusėmis solistės tapo tarsi viena šeima.

„Aidą“ Tanglvude dirigavo Opolais vyras, Bostono simfoninio orkestro muzikos vadovas Andris Nelsonas. Solistė atskleidė, kad nors profesija jiem abiems yra labai svarbi, svarbiausia, vis dėlto, yra šeima. „Andris yra išprotėjęs tėvas. Kai laukiausi, jis irgi buvo priaugęs svorio, o gimus dukrai, pirmasis paėmė ją ant rankų.“ Ir nepaisydamas intensyvios karjeros kuriam laikui išėjo tėvystės atostogų.

„Visas jėgas skirti scenai gali tada, kai namuose viskas gerai“, – sako solistė, keliaujanti su savo dukra. – „Išsiruošiame tarsi klanas: aš, dukra, auklytė. Esu nepaprastai dėkinga jai ir savo mamai, kuri taip pat man padeda prižiūrėti dukrą.“

Trys Kristīnes Opolais koncertai jau įvyko Rygoje, Liepojoje ir Rėzeknėje, pasirodymas Vilniuje yra ketvirtasis jos Baltiškojo turo koncertas. Šį turą rengia Andrejaus Žagaro kultūros paramos ir plėtros fondas. Pasak Opolais, būtent Žagaras, buvęs Latvijos nacionalinės operos vadovas ir operų režisierius, prieš keliolika metų atskleidė jos sceninį talentą. Jo paskatinta garsi solistė po keturių metų pertraukos sugrįžo dainuoti į Latviją ir tuo pačiu pirmą kartą pasirodys Vilniuje. Paklausta, ar galima tikėtis ją išvysti dar kartą LNOBT, galbūt dainuojančią spektaklyje, primadona patikino, kad tikrai taip.

Opolais koncerto Vilniuje mecenatė Nerija Kasparienė, jau ne pirmus metus remianti LNOBT projektus – tiek privačiai, tiek kaip LNOBT paramos fondo „Orfėjaus lyra“ narė, pasidžiaugė, jog Nacionaliniame operos ir baleto teatre verda įdomus kūrybinis gyvenimas. Ji parėmė Kristīnes Opolais koncertą, nes puikiai supranta, ką reiškia dainuoti scenoje – išeivijoje gyvenusi Kasparienė Čikagos lietuvių operoje yra atlikusi ne vieną pagrindinį soprano vaidmenį.

Koncertą diriguos jaunas italų dirigentas Sesto Quatrini. Jį solistė „atsivežė“ iš „Metropolitan Opera“: Quatrini buvo „Manon Lesko“, kurioje Opolais kūrė pagrindinį vaidmenį, muzikos vadovo asistentas. Jis džiaugėsi pirmą kartą viešintis ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos kraštuose. Maestro gyrė LNOBT orkestrą už lankstumą, o taip pat sakė ypač vertinantis galimybę diriguoti Opolais koncertui, nes laiko šią solistę tiesiog genialia. Opolais, savo ruožtu, tikino, kad Quatrini yra iš tų nedaugelio dirigentų, kurie „myli solistus“, nekonkuruoja su jais.

LNOBT generalinio direktoriaus pavaduotoja Laima Vilimienė pasidžiaugė gražiu artėjančiu koncertu bei tuo, jog jis rengiamas taip pat ir privataus rėmimo dėka.

2016 10 06
Beata Baublinskienė

Naujienlaiškio prenumerata

Loading