Lapkritį vakarais tamsu, dienomis niūru... Gatves apšvies elektros lemputės, o kas praskaidrins Jūsų sielą?
Teatras, teatras ir dar kartą teatras! O tiksliau – ugningoji „Karmen“. Lapkričio 22 d. Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre rodoma ši nesenstanti Georges’o Bizet muzikinė drama apie fatališką laisvos čigonės ir beviltiškai ją įsimylėjusio kareivio ryšį. Karmen įkūnys vienas pajėgiausių Lietuvos mecosopranų Jovita Vaškevičiūtė.
Paklausta, kas jai pačiai yra scenoje įkūnijama Karmen, Jovita Vaškevičiūtė nė nesusimąsčiusi atsako: „Karmen – tai laisvė!“ Pasak solistės, tai moteris, kuri „su savo vidiniais įsitikinimais, vidiniu pasauliu atvirai meta iššūkį aplinkai. Ji nesitaiko prie aplinkinių nuomonės“. „Net mokausi iš Karmen gebėjimo būti savimi bet kurioje situacijoje, juk ji ir mirties akivaizdoje išlaiko asmenybės stuburą.“
Ugningosios Karmen vaidmenį Jovita dainuoja jau keletą metų, solistė puikiai prisimena savo debiutą 2010 m. spalio 6 d., švenčiant legendinės lietuviškosios scenos Karmen – Irenos Jasiūnaitės – jubiliejų. Tąkart vaidmenį reikėjo jaukintis tiek aktoriniu, tiek dainavimo požiūriu: „Buvau daugiau pripratusi prie „didelio balso“ reikalaujančių vaidmenų – Amneris, Ulrikos, Domingos (operoje „Meilė ir kiti demonai“), o atliekant Karmen kitaip formuojamas vokalas, savų subtilybių suteikia prancūziškas tekstas.“
Tačiau anuomet pavyko labai greitai įeiti į vėžes, o šiandien J. Vaškevičiūtė jaučiasi užtikrinai – „kaip ir kiekvienas profesionalas“.
„Dabar vaidmenį jaučiu puikiai, esu susigyvusi su juo, scenoje tiesiog esu Karmen! Yra tokių momentų, kai Chosė Karmen stumdo, kelia prieš ją ranką – tomis akimirkomis manyje iš tiesų užsidega didelė neapykanta šiam vyrui. Bet gal režisierius to ir norėjo?“
Istoriją apie fatališką laisvos čigonės ir beviltiškai ją įsimylėjusio kareivio ryšį LNOBT scenoje režisavo prancūzas Arnaud Bernard. Jis suteikė G. Bizet operoje pasakojamai istorijai pokario laikų paprastumo, bet tuo pačiu tarsi apnuogino kunkuliuojačias pagrindinių veikėjų aistras.
Chosė dainuos tenoras Kristian Benedikt. Pasak Jovitos Vaškevičiūtės, ji labai gerbia abu Chosė atlikėjus, su kuriais teko dainuoti – Kristianą Benediktą ir Audrių Rubežių, su abiem scenoje pavyksta sukurti puikų aktorinį duetą, tačiau Benediktas, pasak J. Vaškevičiūtės, vis dėlto yra minkštesnis, švelnesnis Chosė.
Taip pat dainuos Liudas Norvaišas (Toreadoras), Sandra Janušaitė – jos Mikaela priklauso solistės geriausiems vaidmenims. Puikų kontrabandininkų ir Karmen draugių ansamblį kuria Arūnas Malikėnas, Rafailas Karpis, Regina Šilinskaitė ir Julija Stupnianek, matysime ir Egidijų Dauskurdį, Ramūną Urbietį.
Diriguos Martynas Staškus. Beje, būtent šis dirigentas atvedė J. Vaškevičiūtę į „Karmen“ 2010-aisiais, kai solistei teko įsilieti į jau įsibėgėjusį spektaklį. Anuomet perprasti vaidmenį padėjo ir vaizdo įrašai, darbas su pianistėmis-koncertmeisterėmis, o taip pat – su režisieriaus asistentu Gediminu Šeduikiu, kuris pats dabar stato LNOBT spektaklį ir jame dainuos Jovita.
Lygiagrečiai su „Karmen“ repeticijomis jau prasideda ir sceninės būsimosios premjeros – Johanno Strausso operetės „Šikšnosparnis“ – repeticijos. J. Vaškevičiūtė dainuos kunigaikštį Orlovskį. Tai dar vienas iššūkis solistei, vėl reikia persiorientuoti į visai kitokį muzikinį, sceninį stilių, čia yra ir kalbamųjų dialogų. Tačiau intriguoja galimybė dirbti su savo kelią pradedančiu operos režisieriumi.
Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre Jovitą Vaškevičiūtę taip pat galime išvysti dainuojančią Suzuki operoje „Madam Baterflai“, Olgą „Eugenijuje Onegine“, neseniai solistė debiutavo Šeimininkės vaidmeniu „Borise Godunove“.
Pavasarį J. Vaškevičiūtė kels sparnus – Rusijoje dalyvaus atliekant Giuseppe’s Verdi Requiem, o Tartu „Vaenemuine“ teatre rengs Olgos vaidmenį naujame režisieriaus Dmitrijaus Bertmano „Eugenijaus Onegino“ pastatyme.
2012 11 20