success Galima peržiūrėti krepšelį
Pradžia
en
{{cart.item_count}}

Tuščias krepšelis

Krepšelis

Grįžimas į pradžią: opera „Sevilijos kirpėjas“ išlydima premjerine sudėtimi

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras užbaigia sezoną ypatinga gaida. Gegužės 28 ir 29 d. bus parodyti paskutiniai Gioachino Rossini operos „Sevilijos kirpėjas“ spektakliai. Tačiau paskutinį kartą – tarsi pirmą: dainuos premjerinė solistų sudėtis – Joana Gedmintaitė ir Julija Stupnianek, Tomas Pavilionis, Mindaugas Rojus ir kiti solistai. Diriguos pastatymo muzikos vadovas Julius Geniušas.

Kas atsitiko, kad tik prieš metus parodžius premjerą „Sevilijos kirpėjas“ jau „nuimamas“ iš repertuaro? Nejaugi publikai nebeįdomi ši grakšti ir lengva Rossini opera?

Tikroji priežastis – LNOBT noras leistis į nedidelį eksperimentą. Mūsų publika pratusi matyti spektaklį repertuare bent keletą sezonų, o šį kartą visi pagal sutartį su pastatymo partneriu, San Francisko opera, numatyti šešiolika spektaklių parodomi gana kompaktiškai – vos daugiau nei per metus („Sevilijos kirpėjo“ premjera įvyko 2014 m. balandį). Tai leidžia atsisveikinti su spektakliu aukšta nata – subūrus geriausius solistus.

Ne vienam jų „Sevilijos kirpėjas“ tapo atskaitos tašku karjeroje. Joanai Gedmintaitei Rozinos vaidmuo buvo pirmasis, sukurtas pernai grįžus iš motinystės atostogų. Šis darbas solistei atnešė sėkmę: Naujųjų išvakarėse ji buvo apdovanota kaip LNOBT metų solistė, o šių metų kovą – Auksiniu scenos kryžiumi kaip geriausia Lietuvos operos dainininkė.

Ispanų statytojų kurtas spektaklis (režisierius Emilio Sagi, choreografė Nuria Castejon, scenografas Llorenç Corbella, kostiumų dailininkė Pepa Ojanguren) padėjo sužibėti sostinėje ir dviem puikiem solistams iš Klaipėdos. Tenorui Tomui Pavilioniui Grafo Almavivos vaidmuo (greta Korneto to paties pavadinimo operoje) pelnė Metų operos vilties apdovanojimą bei paskatino dainininką siekti ambicingesnių planų – su garsaus italų pedagogo pagalba tobulinti dainavimo techniką bei tapti LNOBT – pagrindinės Lietuvos operos scenos – solistu.

Kitas klaipėdietis Mindaugas Rojus, iki tol Vilniaus publikai labiau žinomas kaip vienas televizijos projekto „Triumfo arka“ dalyvių, dainuodamas Figarą įrodė, jog yra ne tik žavus televizijos veidas, bet ir puikaus operinio balso savininkas.

Gedmintaitė, Pavilionis ir Rojus dainuos paskutiniame „Sevilijos kirpėjo“ spektaklyje gegužės 29 d. Gegužės 28-ąją Rozinos vaidmenį atliks Julija Stupnianek.

Beje, Gedmintaitė, Rojus ir vieną pagrindinių – Daktaro Bartolo – vadmenų atliksiantis Liudas Mikalauskas yra dažniausiai šioje operoje dainavę atlikėjai – paskutinis spektaklis jiems taps vienuoliktu (Mikalauskui dešimtu) pasirodymu „Sevilijos kirpėjuje“. Juos lenka tik auklę Bertą dainuojanti Laima Jonutytė, ji dalyvavo absoliučiai visuose spektakliuose.

Iš viso „Sevilijos kirpėjuje“ pasirodė 23 solistai, tarp jų – Figarą dainavę Laimonas Pautienius, Latvijos nacionalinės operos solistas Janis Apeinis, baritonas iš Baltarusijos Pavelas Jankovskis. Tarp Grafo Almavivos atlikėjų – Mindaugas Zimkus, kurį matysime gegužės 28 d.
Operoje debiutavo jaunieji – garsiąją ariją apie šmeižtą atliekančio Dono Bazilijaus vaidmeniu sužibėjo jaunas bosas Raimundas Juzuitis. Jis dainuos abiejuose spektakliuose 28 ir 29 d. Taip pat dainuos Tomas Tuskenis, Rokas Šveisteris.

Belieka tikėtis, kad ištisus metus šildęs publiką ispaniška kaitra „Sevilijos kirpėjas“ atsisveikindamas taps puikia įžanga lietuviškai vasarai.

2015 05 25

Naujienlaiškio prenumerata

Loading