success Galima peržiūrėti krepšelį
Pradžia
en
{{cart.item_count}}

Tuščias krepšelis

Krepšelis

Didingąjį G. Verdi „Requiem“ LNOBT scenoje dainuos du chorai

Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre kovo 17 d. atliekant didingą Giuseppe’s Verdi „Requiem“ greta garsių solistų – Violetos Urmanavičiūtės-Urmanos, Anitos Rachvelishvili (Gruzija), Alfredo Nigro (Italija) ir Riccardo Zanellato (Italija) – dainuos net du chorai. Nacionalinio operos ir baleto teatro choro (vadovas Česlovas Radžiūnas) gretas papildys Lietuvos koncertinės scenos pažiba,  Kauno valstybinis choras (vadovas Petras Bingelis). Grieš LNOBT simfoninis orkestras. Diriguos Robertas Šervenikas.

Kodėl G. Verdi „Requiem“ atlikimui reikia net dviejų didelių chorų? Pasak LNOBT choro meno vadovo Česlovo Radžiūno, du chorai pasitelkiami, norint suteikti skambesiui ypatingo galingumo. LNOBT scenoje vienu metu dainuos net apie 140 choristų! Iš septynių kūrinio dalių penkiose dainuoja choras: „tai sudėtingas, muzikiniu požiūriu įvairiaplanis kūrinys.“
Formaliai G. Verdi „Messa da Requiem“ (toks yra pilnas kūrinio pavadinimas) sukurtas kaip tradicinės Romos katalikų liturgijos gedulingosios mišios, tačiau pamaldų metu šis veikalas turbūt neskambėjo nė karto. Mat tam ir nėra skirtas. G. Verdi „Requiem“ yra monumentalus koncertinis opusas, kokių XIX ir vėliau XX a. buvo sukurta ne vienas.
Dažniausiai didingasis G. Verdi opusas gretinamas su W. A. Mozarto „Requiem“, šiedu veikalai laikomi bene iškiliausiais koncertinių mišių pavyzdžiais pasaulinėje muzikos literatūroje. G. Verdi veikalas išsiskiria tuo, jog turi daugelį operos bruožų, tad vienas kritikas yra pavadinęs šį kūrinį „opera bažnytiniais drabužiais“.

Savo „Requiem“ G. Verdi rašė kaip pagarbos ir atminimo ženklą draugui ir italų tautos didvyriui, rašytojui Alessandro Manzoni. Kūrinio premjera įvyko 1874 m. gegužės 22 d. Milano Šventojo Morkaus katedroje, Manzoni mirties metinių proga, o po keleto dienų buvo pakartota „La Scala“ teatre. Anuomet dirigavo pats G. Verdi, dainavo solistai, prieš keletą metų atlikę kompozitoriaus operos „Aida“ premjerą Europoje.
G. Verdi „Requiem“ tapo didžiuliu triumfu, kuris reiškė ne tik paties kūrinio sėkmę, bet ir tapo tuomet dėl savo tautinės savimonės kovojusių italų manifestu, tarsi sakančiu – „mes esame“. Tokioms didingoms emocijoms reikšti reikėjo ir atitinkamo įkūnijimo, tad greta keturių solistų naudojamas dvigubas choras.
Po kūrinio premjeros Italijoje prasidėjo jo ilga ir sėkminga kelionė po pasaulį: triumfališkas pasirodymas Londono „Royal Albert Hall“ salėje, septyni atlikimai Paryžiuje ir t. t. Lietuvos publika taip pat gerai pažįsta Giuseppe’s Verdi „Requiem“, mūsų krašte jis buvo atliktas ne kartą. Kovo 17-ąją LNOBT siūlo ne tik prisiminti šią didingą muziką, bet ir pasimėgauti puikių atlikėjų muzikavimu.

Naujienlaiškio prenumerata

Loading