success Galima peržiūrėti krepšelį
Pradžia
en
{{cart.item_count}}

Tuščias krepšelis

Krepšelis

LNOBT scenoje – ryškūs debiutai balete „Žizel“

LNOBT scenoje – ryškūs debiutai balete „Žizel“

Baletas, kuriame emocija virsta judesiu, o ne atvirkščiai: trapioji, meilės praradimu alsuojanti, mistišku mėnesienos šydu pridengta „Žizel“. Šią savaitę Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre debiutavo nauja pagrindinių vaidmenų atlikėjų pora – Marija Kastorina ir Edvinas Jakonis.

„Žizel man – tai trapios žmogaus sielos kelionė nuo žemiškos meilės iki amžinybės. Ji simbolizuoja ne tik romantinį idealą, bet ir dvasinį apsivalymą – gebėjimą mylėti net tada, kai širdis sulaužyta. Svarbiausia perteikti Žizel vidinį virsmą: nuo naivumo ir džiaugsmo iki skausmo ir atleidimo šviesos. Žizel nėra vien tragiška herojė – ji tampa šviesos būtybe, kuri per kančią pasiekia gailestingumą ir tyrumą“, – pasakoja Žizel vaidmenyje debiutuojanti teatro primabalerina Marija Kastorina.

Jos scenos partneris Edvinas Jakonis, šiais metais sugrįžęs į LNOBT po kelių Anglijos nacionaliniame balete praleistų sezonų, anksčiau šiame pastatyme yra šokęs Pas de deux, tačiau Alberto vaidmenį savo karjeroje parengė pirmą kartą.

„Alberto moralinės raidos kelias išsiskiria savo pradžios ir pabaigos būvių kontrastu. Išdavystė verčia jį kentėti ir kovoti už savo gyvybę, o svarbiausia – už Žizel atleidimą. Jaunojo grafo išdidumas ir jo instinktai ištirpsta, apnuogindami jo jautrią esmę, kuri palaiminama Žizel ryžtu išgelbėti jį nuo vilisų mirties šokio. Besąlygiška merginos meilė apsaugo grafą nuo mirties“, – apie savo pristatomą personažą dėsto E. Jakonis.

Turėjo puikią mokytoją

Abu šokėjai teigia, kad ruošiant naujus vaidmenis jiems padėjo darbas su garsiausia lietuvių baleto Žizel – dabartine LNOBT baleto meno vadove Jurgita Dronina.

„Jos gylis, muzikalumas ir gebėjimas rasti prasmę kiekviename judesyje įkvėpė mane pažvelgti į Žizel kaip į gyvą sielą, ne tik kaip į klasiką. Žinoma, gilinuosi ir į baleto simboliką: juk „Žizel“ – tai istorija ne tik apie meilę, bet ir apie dvasinį atgimimą“, – pabrėžia M. Kastorina.

E. Jakonis priduria, kad ruoštis debiutui taip pat padėjo įvairių šokėjų atlikimo interpretacijų žiūrėjimas bei darbas su baleto repetitoriais, nes „Žizel“ – tai kupinas subtilumų bei detalių kūrinys, suteikiantis didžiulę erdvę interpretacijai ir saviraiškai.

Baleto kartų estafetė

„Žizel ir Alberto vaidmenys yra vieni sunkiausių klasikinio baleto repertuare – kad juos sukurtum, turi atmesti viską, ką iki šiol žinojai, viską, kuo balete tikėjai, ir pradėti nuo nulio. Marija ir Edvinas labai daug savęs įdėjo šį spektaklį repetuodami.

Tikiuosi, abu debiutuojantys „Žizel“ baleto solistai turės nuostabią patirtį scenoje, atras naujuose vaidmenyse savo tiesą, pamatys juos per savąją prizmę, nes tik tokiu atveju vaidmuo nuskamba ir būna perduodamas iš kartos į kartą. Aš pati, Žizel vaidmenį scenoje šokusi 20 metų, stengiausi perduoti jiems tai, ką esu perėmusi iš kitų baleto meistrų“, – sako LNOBT baleto meno vadovė J. Dronina.

Debiutantų M. Kastorinos ir E. Jakonio šokiu Adolphe‘o Adamo balete „Žizel“ dar bus galima pasigrožėti šeštadienį, lapkričio 8 d. Tuo tarpu penktadienį ir sekmadienį scenoje matysime itin žinomą Lietuvoje baleto duetą – šokėjus Kristiną Gudžiūnaitę ir Genadijų Žukovskį, Žizel ir Alberto vaidmenis LNOBT scenoje kuriančius nuo pat pirmosios šio pastatymo premjeros 2020 m.

Kiti renginiai

Naujienlaiškio prenumerata

Loading