Pradžia
en

Kūrybinis impulsas – choreografinių dirbtuvių projektas,  2012 m. inicijuotas tuometinio trupės vadovo Krzysztofo Pastoro. Nuo tada, kartą per metus, Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro žiūrovai kviečiami į išskirtinį vakarą, kuriame pristatoma teatro baleto artistų choreografinė kūryba. Kūrybinis impulsas trupės šokėjams suteikia galimybę išbandyti save nauju amplua: sukurti šokio kompoziciją, dalyvauti kolegos pastatytoje miniatiūroje, o gal išbandyti jėgas kuriant scenografiją, kostiumus, organizuoti renginį ir visą darbo procesą, dirbti prie režisieriaus padėjėjo pulto, organizuoti reklamą ir viešuosius ryšius, rengti spektaklio programėlę, atlikti techninius darbus scenoje ir pan. Šis projektas svarbus ne tik žiūrovams ir baleto trupės tobulėjimui, bet ir tiems šokėjams, kurie brandžiai ir atsakingai mąsto apie savo ateitį, kuomet jie baigs savo, kaip baleto artisto karjerą.

Pasak projekto sumanytojo Krzysztofo Pastoro, choreografinės diarbtuvės turėtų būti neatsiejama savitą meninį įvaizdį siekiančios ugdyti baleto trupės dalis. „Be naujų kelių, naujų raiškos formų, netgi naujos kalbos paieškų baletas būtų neįdomus menas; nepateikdamas žiūrovams staigmenų ir iššūkių, jis būtų miręs menas. Būtina sukurti sąlygas choreografijos talentams atsiskleisti ir plėtotis. Svarbu kelti trupės kūrybingumą, siekti, kad baleto spektakliuose dalyvaujantys šokėjai reikštųsi ne vien kaip atlikėjai, bet ir kaip kūrėjai. Pagrindinis projekto tikslas ir svajonė – atrasti žmonių, naujų choreografijos talentų, kurie grįs baleto ateities kelią, kuriems vėliau sudaromos sąlygos toliau tobulėti.“

Nors tai nutinka nedažnai, jau galime pasidžiaugti keletu choreografų, kūrybos kelią pradėjusių būtent Kūrybiniame impulse. Vieno pirmųjų jo dalyvių Martyno Rimeikio vienaveiksmis baletas Visur kur mes nebuvom, rodomas didžiojoje scenoje, apdovanotas Auksiniu scenos kryžiumi, pilno metro baletas Procesas pelnė 2 Auksinius scenos kryžius, parodytas Mezzo TV kanale. Teatro repertuare pristatyti pirmieji Živilės Baikštytės ir Editos Stundytės baletai.

Krzysztof Pastor: Tiek meniniai mūsų šokėjų pasiekimai, tiek šiuo atveju įgyta profesinė patirtis patvirtina, kokia tai buvo svarbi iniciatyva. Jos rezultatai ne tik kelia pasididžiavimo jausmą, bet kartu suteikia trupei daugiau tarpusavio supratimo, pagarbos, lojalumo ir netgi leidžia patirti profesinę draugystę.

Helmutas Šabasevičius: Kūrybinio impulso pasirodymų kokybės lygis kasmet kinta – būta gerų, būta ir silpnesnių sezonų. Tačiau juos visuomet lydi pozityvi energija, gimstanti iš jaunųjų kūrėjų entuziazmo.  Tik norėtųsi platesnės Kūrybinio impulso sklaidos, kad sėkmingiausius jaunimo didelių pastangų dėka parengtus darbus galėtų pamatyti ir kitų miestų, galbūt net kitų šalių žiūrovai. Tai skatintų išsamesnį šiuolaikinės choreografijos bendrojo lauko suvokimą, kurio šiandien Lietuvoje labai trūksta.  

Martynas Rimeikis: Mane tapti choreografu pastūmėjo būtent Kūrybinis impulsas, nors miglotų ketinimų eiti šiuo keliu turėjau ir anksčiau. Visgi choreografo darbas – ne toks, kurį galėtum dirbti vienas pats užsidaręs namuose: reikia ir scenos, ir šokėjų, ir pagaliau žiūrovų. Taigi sulaukęs Kūrybinio impulso pasiūlymo sutikau iš karto, dar nė nesuprasdamas gerai, kur veržiuosi. Bet dabar manau, kad intuicija neapgavo.

Živilė Baikštytė: Prisiminusi savo patirtį galiu prisipažinti, kad pradedantiems choreografams su pirmosiomis kompozicijomis iškart žengti į tokią didelę sceną būna nedrąsu. Bet dirbdama teatre galiu stebėti, kaip Kūrybinio impulso pasirodymai keičia mūsų artistus. Paragavę darbo su choreografu, kuris yra jų trupės kolega, šokėjai ir patys užsikrečia noru kurti. 

Olga Konošenko: Projektas yra unikali galimybė išlaisvinti savo kūrybinę energiją, kurią dažnai riboja kitų sukurta ir šokėjų tik atliekama choreografija.

Rūta Butvilienė: Projektas – ne vien gražūs įspūdžiai žiūrovams, jis svarbus ir baleto trupės tobulėjimui. Kūrybinis impulsas padeda kūrybinėms svajonėms virsti realybe.

Kūrybiniai impulsai

2012 Kūrybinis impulsas I
  • Kame stiprybė? Choreografė Vilia Putrius
  • Liūdna šventė Choreografė Rūta Kudžmaitė
  • Draugas Choreografas Juhi Jonekura
  • Elegija Choreografas Igoris Zaripovas
  • Emocija Choreografė Beata Molytė
  • Degimas Choreografė Edita Stundytė
  • Duetas Choreografė Živilė Baikštytė
  • Belaukiant Godo Choreografas Martynas Rimeikis
  • Tamsa šviesoje Choreografas Žilvinas Beniuševičius
  • Jausmai Choreografai Olga Konošenko, Andrius Žužžalkinas
2013 Kūrybinis impulsas II
  • Feliformia Choreografė Živilė Baikštytė
  • Choreografinė miniatiūra Choreografė Greta Gylytė
  • Šukės Choreografas David Isaac Evans
  • Tiktai tau Choreografai Olga Konošenko, Igoris Zaripovas
  • Kelionės Choreografas Martynas Rimeikis
  • Nejuokaukit Choreografė Vaida Šniurevičiūtė
  • Vandenyje Choreografė Erika Vizbaraitė
  • Ėjimas Choreografė Loreta Juodkaitė
  • Fado Choreografai Julija Diatko, Konstantinas Kuznecovas
2014 Kūrybinis impulsas III
  • Violetinė rapsodija Choreografas David Isaac Evans
  • Kova dviems Choreografė Vaida Šniurevičiūtė
  • Skardis Choreografė Edita Stundytė
  • Pomeriggio Choreografė Živilė Baikštytė
  • Panaktinis ir skalbėja Choreografė Urtė Bareišytė
  • Pario teismas Choreografas Kipras Chlebinskas
  • Adagio styginiams Choreografas Martynas Rimeikis
  • VOGUE Choreografė Edita Stundytė
2015 Kūrybinis impulsas IV
  • Žinau, tu esi čia Choreografė Daria Olefirenko
  • Kvėpavimas Choreografė Agnė Steponkevičiūtė
  • Įkvėpimas Choreografė Vaida Šniurevičiūtė
  • Atspalviai Choreografai Lina Puodžiukaitė, Jekaterina Romankova ir Justas Kučinskas
  • Laukimas Choreografė Edita Stundytė
  • Ypatingas ryšys Choreografė Urtė Bareišytė
  • Fabula Choreografė Vaida Šniurevičiūtė
  • Pasimatymas Choreografė Edita Stundytė
  • Metabolė Choreografas Kipras Chlebinskas
  • Geroji žinia Choreografai Jelena Lebedeva, Olga Rudiakėvič-Steponkienė
2016 Kūrybinis impulsas V
  • Tekantis Choreografė Vesta Gineitytė
  • -39 / Apie moteris ir meilę Choreografė Vasara Visockaitė
  • Saudade Choreografė Daria Olefirenko
  • Bodhisatva Choreografė Vaida Šniurevičiūtė
  • Žvilgsnis Choreografė Edita Stundytė
  • Insides Choreografė Agnė Steponkevičiūtė
  • Etoiles Choreografas Kipras Chlebinskas.
  • Vienas Choreografas Martynas Rimeikis
  • Juodos grindys Choreografas Eligijus Butkus
  • Pavasaris Choreografės Jelena Lebedeva, Olga Rudiakėvič-Steponkienė
2017 Kūrybinis impulsas VI
  • Vieno kūno istorija  Choreografės Agnietė Lisičkinaitė, Greta Grinevičiūtė
  • Choreografinė miniatiūra  Choreografas Isaac Evans
  • Gorgeous Choreografė Modesta Butautytė
  • Impression Choreografė Daria Olefirenko
  • Hisstorya Choreografas Povilas Bastys
  • Šaknis iš dviejų²  Choreografė Vaida Šniurevičiūtė
  • Elektra Choreografas Kipras Chlebinskas
  • Kliūtis Choreografė Edita Stundytė
2018 Kūrybinis impulsas VII
  • Love is just a xoxo? Choreografė Kristina Tarasevičiūtė Choreografė Gohar Mkrtchyan

     

  • Wait for me and I’ll come back Choreografė Daria Olefirenko

     

  • NEjuoda Choreografė Vaida Šniurevičiūtė

  • Penkios atminties kryptys Choreografė Viktorija Bobinaitė

     

  • Leliumoi Choreografė Živilė Baikštytė

  • Awekening Choreografė Greta Bernotaitė

  • Adomo sukūrimas Choreografė Edita Stundytė

2019 Kūrybinis impulsas VIII
  • Domino efektas Choreografės Milda Luckutė ir Dorotėja Navickaitė
  • The Spotlight Choreografė Gohar Mkrtchyan
  • Sheep or not Choreografas Isaac Evans Miražas Choreografė Vaida Šniurevičiūtė
  • 259 Choreografė Jade Longley
  • daug, vėlu, toli, nėra Choreografė Julija Stankevičiūtė
  • Leisk man verkti Choreografė Aušra Krasauskaitė

Naujienlaiškio prenumerata

Loading