success Galima peržiūrėti krepšelį
Pradžia
en
{{cart.item_count}}

Tuščias krepšelis

Krepšelis

Naujas „Bravissimo“: apie dendizmą, sceninį ilgaamžiškumą ir kita

Ar jau pasiilgote „Bravissimo“? Jei taip, jus turėtų pradžiuginti naujas žurnalo apie operą ir baletą numeris, kuriame greta įprastų ir laukiamų temų apie ryškias scenos asmenybes, pasaulio teatrus ir kt., rasite ir galbūt netikėtą studiją apie tokį reiškinį kaip vyriškasis dendizmas.

Oscaro Wilde’o citata „Yra tik du keliai: arba pačiam būti meno kūriniu, arba dėvėti meno kūrinį“ straipsnį „Dendizmas: nepakeliamas nuobodulio lengvumas“ pradeda Laūra Karnavičiūtė. Artėjančios Piotro Čaikovskio operos „Eugenijus Oneginas“ premjeros Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre proga autorė (pasikonsultavusi su etiketo žinovu Giedriumi Drukteiniu) nagrinėja, kokia asmenybė buvo Eugenijus Oneginas ir ką reiškia būti dendžiu?
„Eugenijaus Onegino“ „serialas“ bus tęsiamas ir kitame žurnalo numeryje, o šiame prisimenamos gražiausios Operos Švyturių apdovanojimų akimirkos ir pristatomi laureatai. Geriausiais metų teatro operos solistais pripažinti Sigutė Stonytė ir Vaidas Vyšniauskas diskutuoja apie apdovanojimus jiems pelniusius Otelo ir Dezdemonos vaidmenis Eimunto Nekrošiaus statytoje Giuseppe’s Verdi operoje „Otelas“ („Džiugesio ugnies švyturiai: Sigutė Stonytė ir Vaidas Vyšniauskas“). Apie geriausia teatro baleto soliste pripažintą Olgą Konošenko rašo Helmutas Šabasevičius („Į baleto aukštumas – darbštumu ir atkaklumu“), geriausią metų baleto solistą Martyną Rimeikį ir Baleto viltimi išrinktą Kiprą Chlebinską kalbina Jūratė Terleckaitė („Martynas Rimeikis: baletas – tai ne tik aukšti šuoliai, bet ir kūryba“, „Kipras Chlebinskas: užaugau teatre“).
Netrukus garbingą jubiliejų švęs Lietuvos operos primadona Irena Milkevičiūtė. Balandžio 20 d. jai bus dedikuotas Richardo Wagnerio „Valkirijos“ spektaklis, kuriame ji dainuos Brunhildą. Ta proga garbią solistę apie sceninį ilgaamžiškumą kalbina Audronė Juozauskaitė („Irena Milkevičiūtė: kai gyveni muzikoje, mažų vaidmenų nebūna“). O skiltyje „Pažintis“ – pokalbis su jaunu dainininku, sopranistu Viktoru Gerasimovu (Laūra Karnavičiūtė „Dainavimas yra ne vien tik balsas“).
Pasaulio teatrų skiltyje šį kartą siūloma pažintis su Liono nacionaline opera (Kamilės Rupeikaitės rašinys), kuri dėmesį traukia ne turininga veikla (greta spektaklių vyksta įvairios muzikos, pavyzdžiui, džiazo koncertai, rengiamos parodos), bet ir originaliai atnaujintu istoriniu pastatu. Ypač pakitęs jo interjeras, kuriame vyrauja juoda spalva ir modernios formos. Tarp vertintojų netrūksta skeptikų, vienas iš jų net teigia teatre pasijutęs lyg „devintojo dešimtmečio gėjų bare“.
Kauno valstybinis muzikinis teatras pristato savo vyriausiąjį dirigentą Julių Geniušą jo 50-mečio proga (Alina Ramanauskienė „Jubiliejinis mostas – kaip paveldas“). Apžvalgose rasite ryškių LNOBT įvykių įspūdžius: straipsnis „Kandidas, arba Optimizmas“ ir Živilė Ramoškaitės recenzija „Pristatytas koncertinis „Lietuvių“ variantas“. Apie scenos senjorą Vincentą Kuprį 75-ojo jubiliejaus proga rašo Zita Abramavičiūtė, o Edmundas Gedgaudas prisimena vasarį Anapilin išėjusį dirigentą Rimą Geniušą („Lux aeterna“). Praskleisti praeities šydą siūlo ir Kristinos Mikuličiūtės-Vaitkūnienės (M. ir K. Petrauskų lietuvių muzikos muziejus) parengti keletas legendinio lietuvių boso Antano Kučingio laiškų iš tremties Sibire.
Naujoje žurnalo rubrikoje „Mažoji „Bravissimo“ enciklopedija“ siūloma pažintis su „Commedia dell’arte“, iš kurios Europos komiškoji opera perėmė personažus, siužetus, intrigas. Apie tai rašo Kauno 1-osios muzikos mokyklos mokytoja Eglė Valantinienė ir mokiniai. Žurnale taip pat rasite LNOBT ir Nacionalinės filharmonijos repertuarus.

Dar viena svarbi naujovė. Nuo šiol „Bravissimo“ yra nemokamas. Atėjus į spektaklį galima laisvai pasiimti naują numerį teatro fojė. Tiesa, kadangi žurnalo tiražas nėra labai didelis, nemokamos „bandelės“ gali būti greitai išgraibstytos... Žurnalo prenumeratoriams ši naujiena neturėtų nieko esminio pakeisti, nes po senovei žurnalą užsisakyti gauti paštu.  

Viršelyje: Sigutė Stonytė – Dezdemona (op. „Otelas“, Martyno Aleksos nuotrauka).

Naujienlaiškio prenumerata

Loading