success Galima peržiūrėti krepšelį
Pradžia
en
{{cart.item_count}}

Tuščias krepšelis

Krepšelis

Kviečiame paskaityti konkursines recenzijas apie baletą „Tristanas ir Izolda“

Lapkričio 7 d. Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre vykusiame VII tarptautiniame operos kritikų seminare „Tristanas. Tarp operos ir baleto“ buvo paskelbtas recenzijų konkursas. Jo tikslas – paskatinti aktyvesnį kritikų, jau turinčių patirties arba tik pradedančių, domėjimąsi baletu, mat Lietuvoje nuolat rašančių baleto kritikų yra labai nedaug.

Į konkursą užsiregistrę dalyviai lapkričio 7-ąją žiūrėjo Krzysztofo Pastoro baletą „Tristanas ir Izolda“. Savo recenzijas jau atsiuntė trys autorės – Skaidrė Baranskaja (Baleto reveransas Richardo Wagnerio operai), Laura Kutkaitė (Kultūriniai rebusai ir kelias tobulumo link) ir Božena Gudalevič (Krzysztofo Pastoro choreografijos flirtas su Richardu Wagneriu „Tristane ir Izoldoje“). Recenzijos talpinamos LNOBT interneto svetainės Dienoraščiuose. Kviečiame paskaityti!

Geriausias tris recenzijas rinks konkurso žiuri – šokio kritikai Helmutas Šabasevičius, Ingrida Gerbutavičiūtė, muzikos kritikė Živilė Ramoškaitė, LNOBT gen. direktoriaus pavaduotoja, muzikologė Laima Vilimienė ir teatro žurnalą „Bravissimo“ redaguojanti Beata Baublinskienė. Recenzijos bus išspausdintos žurnale „Bravissimo“.

Tarptautiniai operos kritikų seminarai LNOBT vyksta nuo 2006 m. Šių metų VII tarptautinis kritikų seminaras „Tristanas. Tarp operos ir baleto“ kvietė prie operos žinovų prisijungti ir baleto kritikus bei gerbėjus.
Renginyje viešėjo teatro kritikai iš Latvijos ir Lenkijos, pasisakė Lietuvos šokio informacijos centro vadovas Audronis Imbrasas.
Svečias iš Rygos, Richardo Wagnerio draugijos narys Mikusas Čeže pranešime „Nemaloni tiesa ir maloni fantazija“ pristatė unikalų 1913 m. režisieriaus Carlo Froelicho filmą „Richardas Wagneris“. Krokuvos Jogailos universiteto doktorantas Danielis Cichy, aktyviai besireiškiantis Lenkijos kultūros spaudoje ir radijuje, pristatė naujausią Richardo Wagnerio operos pastatymą Varšuvos didžiajame teatre, Mariuszo Trelińskio režisuotą „Skrajojantį olandą“, kuriame svarbi funkcija tenka ir šokiui (pranešimas „Wagnerio melancholija. Pildant repertuaro spragas“). Muzikologo rodyta ištrauka – originaliai sceniškai įprasminta operos uvertiūra – seminaro dalyviams paliko ypač ryškų įspūdį.
Muzikologė B. Baublinskienė pranešime „Šokame Chopiną“ iš operos ir baleto sąsajų perspektyvos nagrinėjo garsųjį Johno Neumeierio baletą „Dama su kamelijomis“, ir skatino į rašymą apie baletą įsijungti ne tik šokio, bet muzikos žinovus.
Lietuvos šokio informacijos centro vadovas A. Imbrasas pasisakė apie šiuolaikinio baleto kontekstą Lietuvoje. Jis paminėjo keturis jį džiuginančius pastarojo meto įvykius. Tai birželio pradžioje įvykęs „Kūrybinio impulso“ koncertas ir baigiamasis M. K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus koncertas, kuriame buvo rodomi ir abiturientų choreografiniai darbeliai. Taip pat – naujojo Baleto meno vadovo Krzysztofo Pastoro spektaklio „Tristanas ir Izolda“ premjera kaip ženklas trupės posūkio šiuolaikiškesnės estetikos link bei naujo, specialiai LNOBT scenai ir trupei kuriamo baleto „Čiurlionis“ premjera 2013-ųjų pavasarį. A. Imbraso iškeltas klausimas apie lietuviškosios choreografijos problemas įskėlė diskusijų žiežirbas.
Seminarą užbaigė diskusija „Tarp operos ir baleto. Bendra teritorija?“, joje dalyvavo A. Imbrasas, M. Čeže, D. Cichy, Ž. Ramoškaitė ir visi, norėję išsakyti savo nuomonę.

Naujienlaiškio prenumerata

Loading