Wolfgangas Amadeus Mozartas nudžiugo, kai Bavarijos ir Pfalco kurfiurstas užsakė jam sukurti operą rūmų karnavalui Miunchene. Per kelias savaites parašyta opera "Idomenėjas, Kretos karalius", buvo atlikta 1781 metų sausį ir sulaukė didžiulio pasisekimo. Tai pirmasis jau subrendusio kompozitoriaus sceninis veikalas, deja, daugiau nepastatytas autoriui esant gyvam. Operos siužetas pagrįstas graikų mitais. Karalius Idomenėjas – karvedys, Trojos karo dalyvis, minimas Iliadoje. Norėdamas išsaugoti gyvybę, jis prisiekia Neptūnui paaukoti pirmą sutiktą žmogų. Nelaimei, pasirodo, kad tai jo sūnus Idamantas. Po sambrūzdžių, kovų ir pasiaukojus moteriai, dievai atlyžta. Kretos gyventojai švenčia Ilijos ir Idamanto vestuves.
"Idomenėją" mūsų scenoje įkūnys britų režisierius Grahamas Vickas, garsėjantis klasiką radikaliai interpretuojančiais pastatymais. Anot režisieriaus, šis spektaklis skirtas ne Mozarto muzikos žinovams, o labiau jaunimui, kuris iki šiol mažai domėjosi operos žanru.
Bendras pastatymas su Geteborgo operos teatru
Nuo šiol žiūrovai, atvykę į teatrą ankstėliau, turės galimybę dalyvauti „Pokalbiuose prieš uvertiūrą“: aptarti scenoje laukiantį vaidinimą su muzikologais, operos kritikais, atlikėjais arba autoriais. „Pokalbiai prieš uvertiūrą“ numatomi lapkričio 22 d. prieš operą „Idomenėjas“. Susitikimo Marmurinėje fojė pradžia – 17.30 val.